
Școlile catolice trebuie să promoveze diversitatea pentru a evita elitismul, consideră guvernul francez.
Miercurea viitoare, ministrul francez al educației, Pap Ndiaye, și secretarul general al educației catolice, Philippe Delorme, vor semna un acord care prevede că școlile catolice private vor face tot ce le stă în putință pentru a spori diversitatea, relatează La Croix.
Acordul conține un protocol pentru școlile catolice spre a le ajuta să atingă acest obiectiv. Una dintre măsurile de creștere a diversității este de a se asigura că toți părinții care doresc să își trimită copilul la o școală catolică privată – care este mai scumpă decât o școală publică – își pot permite acest lucru. Cei care nu dispun de mijloace financiare suficiente ar trebui să fie sprijiniți de autoritățile locale, care subvenționează deja cantinele și transportul la școală pentru elevii din școlile publice. În practică, acest lucru înseamnă că, atunci când un elev care are dreptul la sprijin financiar din partea municipalității dorește să treacă la o școală privată, el poate păstra bursa. De asemenea, școlile sunt încurajate să adapteze taxele de școlarizare la veniturile părinților. În acest fel, mai multe familii ar trebui să își poată permite o educație catolică.
În plus, acordul prevede că vor avea loc discuții cu Ministerul Educației și cu rectoratele din școlile catolice pentru a înființa mai multe clase adaptate pentru elevii cu probleme de învățare sau cu alte dizabilități. În plus, acestea ar trebui să analizeze posibilitatea de a deschide filiale în cartierele mai sărace.
Asta înseamnă că școlile catolice private vor primi ajutor direct din partea statului și a autorităților locale. În plus, sistemul de învățământ catolic trebuie să integreze și resurse didactice de la stat, în funcție de profilul social al unităților sau de eforturile lor în materie de diversitate, relatează La Croix.
În perioada următoare, aceste măsuri vor fi evaluate în mod regulat. În fiecare an, vor avea loc întâlniri pentru a raporta acțiunile desfășurate.