Myanmar: Lege marțială pentru 37 de orașe cu majoritate creștină

Armata birmaneză tocmai a impus legea marțială în 37 de orașe din țară cu o populație creștină numeroasă. Cultele, adunările și publicațiile pe internet vor fi sever restricționate.

Situația creștinilor din Myanmar (Birmania) s-a deteriorat brusc. La 2 februarie, armata a declarat legea marțială în 37 de orașe din zone cu o populație creștină numeroasă.

În termeni concreți, acest lucru înseamnă că tot ceea ce ține de „rebeliune națională”, „defăimare împotriva guvernului”, „comunicații electronice”, „adunări clandestine” este acum responsabilitatea armatei. Și nu mai este responsabilitatea poliției sau a judecătorilor. Pentru creștini, această lege marțială înseamnă că vor fi mult mai atent monitorizați pe internet atunci când vor publica o predică sau vor anunța o slujbă pe rețelele de socializare. Un contact local al organizației Open Doors, Ko Min (pseudonim), consideră, de asemenea, că organizarea de servicii religioase sau de adunări de părtășie va fi mult îngreunată sau chiar împiedicată. Potrivit acestuia, „legea marțială îi pune pe creștini într-o situație și mai periculoasă”. El afirmă: „Ar putea fi mai multe lupte și, probabil, mai mulți creștini strămutați sau refugiați în viitor.”

Creștinii sunt luați în vedere

De la lovitura de stat din februarie 2021, „forțele de rezistență” s-au organizat pentru a se opune armatei și noilor conducători ai țării. Prin urmare, armata este angajată într-un fel de război de gherilă împotriva acestor rebeli. Cu toate acestea, ea asociază foarte des creștinii cu insurgenții. Aceștia sunt apoi vizați direct sau victime ale unor daune colaterale. Trei mărturii recente ale unor frați și surori birmanezi ilustrează dificultățile cu care se confruntă cei care doresc să-L urmeze pe Isus în Myanmar:

  • Ko Aung (pseudonim), un creștin de origine budistă, s-a întors în satul său la începutul pandemiei și s-a împrietenit cu câțiva creștini din triburi. Numai pentru acest fapt, soldații l-au pus pe o listă de suspecți, iar Ko Aug a trebuit să fugă în pădure de mai multe ori. Astăzi, contul său bancar este înghețat, la fel ca și cartea sa de identitate: „Nu mai sunt considerat cetățean birmanez. Dar el rezistă: “Dumnezeul nostru este Emanuel, când voi fi în necaz, el mă va călăuzi.”
  • Din cauza bombardamentelor care se abăteau asupra satului ei, Esther (pseudonim) a fugit împreună cu soțul ei și cu fiul lor de cinci ani. Dar acolo unde s-au stabilit, nu au putut câștiga suficient pentru a mânca în mod corespunzător în fiecare zi. Așa că au fost nevoiți să se întoarcă acasă, în zona de conflict. „Aici putem supraviețui sau muri”, spune Esther. „Continuăm să ne rugăm la Domnul pentru protecție. Știu că suntem mai în siguranță cu El. El a fost foarte milostiv în a ne ține în viață până acum.”
  • Când armata a ajuns în satul său în 2018, Tun (pseudonim) și-a văzut toate animalele, trestia de zahăr și întregul său succes economic prăbușindu-se. El trăiește acum într-o tabără de refugiați alături de alți 2000 de creștini. El îi învață elementele de bază ale creșterii animalelor și ale luptei spirituale. „Nu putem învinge cu forța noastră fizică, așa că trebuie să luptăm în rugăciune.” El a văzut creștini renunțând la mânie și iertând militarii: „Aceasta este lucrarea lui Dumnezeu în inimile credincioșilor”, conchide el cu speranță.

Sursa: Portesouvertes

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: